نماینده مردم‌ شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی از مطبوعات خواست به بحث گران شدن بنزین دامن نزنند و جامعه را دچار تنش نکنند.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ 10 April 2023

تابناک فارس به نقل از فارس؛ فریدون عباسی دوانی با اشاره به بیانات مقام‌ معظم رهبری در اولین روز از سال ۱۴۰۲ حول محور تحول گفت: اگر به دنبال تحول باشیم و در سال جدید در حوزه انرژی بخواهیم تحولی ایجاد کنیم باید از خام فروشی نفت و گاز جلوگیری کنیم.

وی افزود: افزایش شرکت‌های دانش بنیان و اهمیت دادن به دانشگاه‌ها از موضوعات مهم و قابل تاملی است که می‌تواند در این راستا مفید واقع شود.

عباسی با تاکید بر موضوع تحول در همه حوزه‌ها به خصوص حوزه انرژی تصریح کرد: با سرعت بخشیدن به پروژه‌ها و جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های ملی و از همه مهم‌تر افزایش تولید در کشور می‌توانیم گام‌های مهمی در زمینه تحول برداریم.

وی افزود: با سرمایه گذاری در بالادست و با جلب سرمایه گذاران توانمند داخلی می‌توانیم در حوزه افزایش تولید تلاش کنیم و با تامین منفعت سرمایه گذاران خارجی باید بتوانیم آنها را تشویقش و ترغیب به سرمایه گذاری نماییم.

نماینده مردم کازرون در مجلس خاطرنشان کرد: وزارت خارجه و نفت باید توامان باشند و باید دیپلماسی اقتصادی و سفارت خانه‌ها را فعال کنند و در داخل نیز آموزش‌های لازم در صرفه جویی به مردم داده شود زیرا صرفه جویی در مصرف گاز، بنزین، گازوئیل و همه حامل‌های انرژی حتی آب و برق بسیار مهم است.

عباسی بیان کرد: بالا بردن بهره وری و راندمان نیروگاه ها، تولید خوردو با موتورهای کم مصرف، ساخت خودروهای برقی و باطری‌هایی که بتوانند ذخیره انرژی لازم برای رانش خودرو را داشته باشند، ساخت بخاری‌های استاندارد و تولید محصولات جدید خانگی کم مصرف در کنار آموزش بسیار حائز اهمیت است.

این عضو مجلس شورای اسلامی همچنین از مطبوعات خواست به بحث گران شدن بنزین دامن نزنند و جامعه را دچار تنش نکنند.

وی با تاکید بر نظام اصلاح دستمزد و مشخص شدن قیمت واقعی تصریح کرد: با یک فرایند فکر شده و مشخص و زمان معقول و با اصلاح حقوق و دستمزد و مشخص شدن قیمت واقعی و با آموزش روراست با مردم باید از قاچاق بی رویه جلوگیری شود.

عباسی تاکید کرد: با ترمیم نظام حقوق بازنشستگان، دستمزد واقعی، قیمت واقعی حامل‌های انرژی و مصرف بهینه شاهد تحول خوبی خواهیم بود.

وی گفت: با گوگردزدایی از مازوت و استفاده از مازوت برای تولید برق در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا نیز اقداماتی مفید صورت خواهد گرفت.

در ادامه عباسی دوانی گفت: مدیریت در حوزه انرژی چه تولید و چه مصرف از اساس و پایه بسیار مهم است و دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت نفت، وزارت نیرو و صنعت معدن تجارت باید یک ستاد هماهنگی داشته باشند.

وی افزود: موضوع بهینه مصرف کردن انرژی یک عملیات است و باید یک فرمانده داشته باشند و این فرمانده را رئیس جمهور انتخاب کند و این فرمانده لزوما نباید معاون اول رئیس جمهور نباشد و به پیشنهاد بنده یکی از وزرا هم یا یک فرد دیگر می تواند این فرماندهی را به عهده بگیرد.

فریدون عباسی دوانی در پایان ابراز امیداری کرد که با اهمیت دادن به بیانات گهربار مقام‌ معظم رهبری حول محور تحول در همه حوزه‌ها شاهد تغییر و تحول اساسی در کشور باشیم.

به گزارش فارس، دولت پیشتر اعلام کرده کرده که هیچ گونه افزایش قیمت بنزین در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار